zondag 1 juni 2014

Graag wil ik wisselen van stof over de gelaatkundige analyse van Monique van Vorselen

Jullie hebben even moeten wachten op een nieuw artikel, maar bij mij is het de laatste tijd dan ook een drukke boel. Vorige week dinsdag was ik te horen in het radioprogramma "In het diepe" bij Omroep Helmond. Dit programma dat wordt gepresenteerd door Hetty Aarts. Het was een boeiend uur waarin Hetty mij van alles en nog wat vroeg over gelaatkunde. Het programma is, voor de liefhebber, nog terug te horen via deze link.
Maar dan toch...Na alle media aandacht, is het deze keer weer tijd voor de lang beloofde en veel gevraagde analyse blog. Ditmaal komt het gezicht van Monique aan het woord. Een gezicht met een boeiend verhaal!
Het verhaal wat Moniques gezicht vertelt is er niet alleen eentje over het verleden en het heden. Het laat ook duidelijk zien wat onze gezondheid ons te vertellen heeft in ons belangrijkste communicatie instrument: ons gezicht.

Wil ik rennen, of rusten?

Kijkende naar de lichaamsstructuur zien we bij Monique een mooie mengvorm van het bewegings- voedingsaard type. Monique haar lange armen met relatief grote handen en lange benen zijn, zonder twijfel, op z'n tijd in conflict met haar grotere en rondere romp. De lange armen en benen van Monique willen snelheid en in beweging zijn, haar romp geeft een talent tot stofwisselen aan wat in rust moet gebeuren. Daarnaast laten schouder- en heuplijn een breedtelijn zien van een echte doener. Ze kan veel lasten dragen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Er bestaat nog altijd het idee dat een persoon met een endoderme romp structuur minder snel ziekten zou kunnen ontwikkelen in het spijsverteringsstelsel. Toch is het zo dat wanneer de stofwisseling te kort komt bij zo'n romp, bijvoorbeeld tgv een overdreven dieet of overdreven beweging, je juist daar de toekomstige problemen zal kunnen verwachten. Het is dus van belang dat een ronde en grotere romp "aan zijn trekken komt", voldoende gevoed wordt en de rust krijgt om te verteren en bezig kan zijn met de stofwisseling.
Het hoofd van Monique laat ook van het buitenste kiemblad, de gevoelsaard, een duidelijk kenmerk zien: een hele fijne huidstructuur wat haar sfeergevoelig maakt.

 

Een zucht geeft lucht....

Het gezicht van Monique laat duidelijke gezondheidsgerelateerde aspecten zien.
Haar rood omrandde neusvleugels geven aan dat er een langdurigere kwestie gaande is op het gebied van de luchtwegen. Omdat longen en luchtwegen ook letterlijk lucht geven aan emoties, is het van belang ook dit onderdeel van de mens te betrekken in een analyse.
Wanneer we de communicatie gebieden van Monique bekijken (Ogen, mond, neusvleugels en wangen), zien we een verstrakking/vervlakking hiervan. Dit wil zeggen dat Monique heel selectief is naar wat ze naar buiten zal brengen over haar innerlijke beleving. Deze onbewuste wijze tot communiceren heeft vaak een ervaringsgerelateerd karakter. Haar neus verraad wel een spontane uiting van haar mening over niet gevoelsgerelateerde zaken, zoals bijvoorbeeld werkgerichte onderwerpen. Hierin kan zij snel en kritisch reageren.
Wat opvallend is aan de gezichtsvorm van Monique is dat zij een bovengemiddelde breedtelijn bezit, direct onder de ooglijn. De competentie van haar winzucht in samenwerking met deze breedtevorm geeft aan dat Monique zelf wil bepalen en gaat dwarsliggen wanneer er zaken opgelegd gaan worden waarvan ze het nut niet inziet. Haar wilskrachtige neus laat zien dat zij niet zomaar zal opgeven.
Monique is een sterke persoonlijkheid die welwillend is naar de ander. Ze is gedreven in zorgzaam zijn naar de medemens en is familiair ingesteld.

Wie ziet u? 

Als laatste nog de vraag: welke van de onderstaande gezichten herkent u het meest vanuit de middelste foto?
Interessant om te weten is namelijk dat wij doorgaans gericht zijn op de rechter gezichtshelft en wij ons dus onbewust richten op de persoon die eruit ziet als de foto links, waarbij de rechter gezichtszijden aan elkaar geplakt zijn. Wij kijken doorgaans dus ook onbewust naar het gelaat van onze buitenwereld verwante gezichtshelft i.p.v. de emotionele kant van een gezicht! Het lezen van een gezicht is zien en bewust worden wat er niet altijd wordt gezegd en een navigatie naar ons diepere levensplan.

Reactie van Monique

Het was zo leuk om je weer eens te zien en spreken. De nuchtere Peggy die ik van vroeger kende, was nog steeds heel nuchter, met beide benen flink op de grond. En je dan zo intensief bezighouden met gelaatkunde, een in mijn ogen onbekende leer. Je brengt het zo neutraal, totaal niet bedreigend. Ik vond het super om het eens te mogen ervaren, bevestiging te horen in zaken die ik al wel “wist”, of waar ik me van bewust aan het worden ben. Omdat ik toch wel denk mezelf goed te kennen, vroeg ik me zelf af of ik nieuwe dingen over mijzelf zou tegenkomen. Dat valt op zich wel mee, maar dat jij aan mijn lange benen en lange armen zag, vond ik wel lachwekkend. Ik zie dat dus niet, maar de bewegingsdrang herken ik meteen, het kan gewoon niet zo zijn, dat ik niets doe…. En anderen, tsja, er zijn er maar weinig (misschien zelfs niemand) die mij ECHT kent. En dat laat ik graag zo, want ik ben dol op mysterie.



The most important thing in communication is hearing what isn't said. 
~Peter Drucker ~


Meer weten en leren over de geheimen van ons hoofd en gezicht, of dat van uw kind? 
Schrijf je dan in voor de 1 daagse cursus "hoe lees je een kind" op maandag 7 juli a.s. of voor de 2 daagse gelaatkunde basiscursus op vrijdag 3 + zaterdag 4 oktober a.s.
Klik op de bovenstaande link voor meer informatie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten