woensdag 3 september 2014

Van knijprimpels tot rijpe vrouwen bril: de reader van de basiscursus gelaatkunde is geboren!

Even geen blog over wetenswaardigheden van de uiterlijk verschijning van een mens maar "gewoon"een bericht because I'm happy! Dat liedje heb ik serieus even gedraaid in verband met het afsluiten van mijn reader voor de komende basiscursus gelaatkunde.
Het was een hele kluif, gepuzzel, geschuif, gedenk en vooral kostte het fabriceren op de computer mij ook VEEL tijd. Maar wat daarnaast is het ook een hele fijne opluchting voor mijn brein om alle ongedocumenteerde ideeën en gedachten eindelijk voor mij op beeld te zien verschijnen. Gelukkig kreeg ik van mijn liefsten mentale ondersteuning en afleiding met een gezellig belletje, mailtje of appje. Al was het om mij uit te lachen om mijn nieuw aangeschafte "rijpe vrouwenbril" (er is serieus iemand die een dag heeft moeten nadenken wat ik daarmee bedoelde :P) stel je voor dat ik "knijprimpels" of dergelijke krijg na zoveel uren computerwerk. Grapje dus, helaas...ik heb em gewoon nodig. Laat ik stellen dat grapjes over hoeveel glazen ik dan nodig had (ivm mijn "derde oog") en andere complimenteuze, maar ook bemoedigende opmerkingen niet van de lucht waren.

Oefenochtend protocol
Het is heerlijk om mijn, op mijn welwillende collega's uitgetestte, "hoe lees je een hoofd" protocol eindelijk te kunnen gebruiken waar het voor bedoeld was. Het door Nico de tenenlezer (zo noemen wij hem altijd;-) grafisch gefabriceerde studiehoofd te mogen invoegen als oefenmateriaal voor de cursisten (om zelf in te tekenen) en de foto's van een aantal mensen uit mijn bloganalyses te mogen gebruiken ter illustratie. (Lie en Lau :-)
Studie hoofd Nico

Ondertussen heb ik nog een oproep gedaan aan de lezers van mijn blog mbt wensen voor een nieuw artikel. Mariëlle kwam met het leuke idee om iets over lippen te schrijven. Lippen zijn één van mijn favoriete gelaatstrekken, ik kan vaak niet stoppen om ernaar te kijken. Niets zo mooi als een mooie soepel communicerende mond. Ondertussen ben ik middels de sociale media voorzien van een aantal fraaie voorbeeld exemplaren op beeld, die ik mag gebruiken in mijn blog. Dus nog even en you can read your lips. (En die van een ander ook...)

Innerlijke verlangens van het oor
Voor degene die dit leest en op de cursus komt: zorg dat je uitgerust ter plaatste verschijnt, het is namelijk een hele kluif om te behappen en te verteren. Maar ik weet uit ervaring: oefening baart kunst!
Voor degene die ik heb moeten teleurstellen omdat er geen plaats meer is: in januari volgt er waarschijnlijk een herhaling van deze cursus. De datum volgt later nog. Houdt mijn blog goed in de gaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten