woensdag 14 september 2016

Spiegeltje aan de wand, welke kant vind jij mooiste van het land?

Vandaag hadden we een leuke verrassingsactie gepland bij de Soap Treatment Store in Eindhoven namelijk de über leuke spiegelanalyses. Zo noem ik ze in ieder geval. Het gaat hier niet om een letterlijke spiegel maar om de gespiegelde foto's van jouw twee gezichten! Iets wat één van mijn favoriete bezigheden is, omdat het in een oogwenk een prachtige visuele weergaven geeft van hoe jij in het leven staat op dit moment. Te leuk om waar te nemen voor degene die het ondergaat, maar ook voor mij.

Links en rechts

Het is altijd even wennen voor mensen, zo'n camera zo recht in je snuitje en lachen hoeft niet, liever niet zelfs. Zo krijg je uiteindelijk de beste weergave van jou gezichten, gelaatkundig gezien. De foto's zijn er dus niet voor het esthetisch doel, maar om er wat van te leren voor jezelf en om inzicht te krijgen hoe je balans in je leven aan kan brengen.

Thanx Emma!
De portretfoto wordt frontaal gemaakt en gesplitst met een fotobewerkingsprogramma. Daarna worden de gezichtshelften gespiegeld en aan elkaar geplakt. De linker gespiegelde zijde aan de niet gespiegelde linkerkant van het gezicht en de rechter gespiegeld en wel aan de niet gespiegelde rechterzijde. Hiermee krijg je als het ware een uitvergroting van jouw twee gezichten: je publiek gezicht (rechterzijde), dit is het gezicht zoals jij je laat zien naar de buitenwereld. En je privé gezicht (linkerzijde), dit is het gezicht zoals jij je thuis laat zien, in vertrouwde omgeving bij je familie en vrienden.
Let wel: we hebben het over de zijden gezien vanuit de persoon zelf. Dus wat links is voor de persoon is voor de kijkers rechts en omgekeerd!!

De verschillen in de zijden zijn wisselend per mens. In het kort geven de twee gezichten de innerlijke conflicten aan die spelen in het gedrag van een persoon, op dat moment. Aangezien een gezicht dynamisch is, kunnen verschillen in de twee gezichten in een aantal maanden verkleinen of vergroten.

Het is voor de mensen die zo'n analyse best confronterend om jezelf zo diep in de ogen te kijken. Zeker omdat doorgaans heel snel, ook bij mensen die geen kennis hebben van gelaatkunde, zichtbaar is hoe de vlag erbij hangt.

Thanx Romy!

De dames die ik heb mogen fotograferen voor deze mooie techniek waren enthousiast en verwonderd. Met hun toestemming mag ik de foto's delen op mijn blog, waarvoor mijn hartelijke dank!!

Ik heb genoten van de reacties, dus wat mij betreft is deze verrassingsact zeker voor herhaling vatbaar! Er zitten nog leuke plannen in de pen, dus hou me in de gaten :-)

Interesse in een consult? KLIK DAN HIER.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten